خرید بک لینک
دانلود کلیپ
سیستم وبلاگدهی
ساخت فروشگاه رایگان
گیفت کارت
پایان نامه دکتری
برج خنک کننده
تور مشهد
ایران
تور مشهد لحظه آخری
دانلود اهنگ
azar خرید جم
طراحی سایت
برج خنک کننده
دانلود فیلم
ژل میکروسیلیس
خرید فیلم و سریال
عکس های خفن
دانلود آهنگ جدید
مانومتر ویکا
ارسال ایمیل انبوه
برج خنک کننده
بازی آنلاین
فایل کده
 
دانلود مقاله کنترل داخلى
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل17 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سیستم کنترل داخلى مورد عمل در هر دستگاه از دو لحاظ در حسابرسى آن مورد توجه قرار مىگیرد. نخست آنکه در چند دههٔ اخیر، رسیدگى به کنترلهاى داخلى برقرار شده در دستگاه مورد رسیدگى جزء استانداردهاى پذیرفته شده و متداول حسابرسى قرار گرفته و بهطورى که گفتیم حسابرس مکلف است رسیدگىهاى خود را بر اساس اصول و موازین قبول شده و متداول حسابرسى انجام داده و این موضوع را در گزارش خود تصریح کند. دوم آنکه بهطورى که ذیلاً شرح داده خواهد شد چگونگى کنترل داخلى و قوّت یا ضعف آن در عمل، تا اندازهٔ بسیار زیادى در نوع رسیدگىهاى مورد لزوم حسابرسى و دامنه و عمق این رسیدگىها مؤثر است و بنابراین قبل از شروع به عملیات حسابرسی، لازم است حسابرس قوت و یا ضعف سیستم کنترل داخلى برقرار شده در سازمان مورد رسیدگى را بررسى نموده و برنامهٔ حسابرسى خود را با توجه به آن تنظیم نماید

این تعریف بسیار جامعى است که به اختصار بیان شده است. بحث کنترل داخلى از جمله مباحث بسیار مهم و گستردهٔ علوم مالى است. شاید تا مدتى بعد از جنگ جهانى دوم مفهومى که از عبارت کنترل داخلى موردنظر بود بسیار متفاوت از تعریف فوق و بسیار محدودتر از آن بود. در آن موقع منظور از کنترل داخلى عبارت بود از تقسیم وظایف و مسؤولیتها بین کارمندان مالى و حسابدارى دستگاه بهطورى که انجام هر عمل مالى و حسابدارى و ثبت هرگونه معامله در دفاتر حسابدارى از آغاز تا پایان کار به وسیلهٔ یک نفر صورت نگرفته، بلکه در مراحل مختلف، اشخاص دیگرى نیز بهنحوى در عمل دخیل گردند، بهطورى که کارهائى که هر شخص انجام مىدهد بهطور مستقیم یا غیرمستقیم توسط شخص دیگرى کنترل گردد.

هدفى که از این کار موردنظر بود صرفاً جلوگیرى از اشتباهات و تقلّبات حسابدارى و در نهایت حفظ دارائىها در مقابل سوءاستفادهٔ مدیران و یا کارکنان بود. بدین ترتیب کنترل داخلى اغلب به عملیات مالى و حسابدارى محدود گردیده و سایر عملیات دستگاه را با وجود اثرات مهم مالى آنها از نظر دور مىداشت. براى مثال با آنکه به حفاظت از موجودىهاى جنسى در مقابل سوءاستفاده (دزدی) اهمیت زیادى داده مىشد، حفاظت از موجودىها در مقابل ضایعات یا نابابى و یا حفاظت از آنها در مقابل عدم کارآئى عملیاتى واحدها و ادارات داخلى با وجود آنکه ممکن است خساراتى به مراتب بیش از سرقت بعضى از اقلام کالا به دستگاه وارد آورد در برقرارى کنترلها مورد توجه قرار نمیگرفت.ولى به تدریج که مسئلهٔ کنترل داخلى مورد تجزیه و تحلیل بیشتر علمى و عملى قرار گرفت، اهمیت عملیات غیرمالى دستگاه از لحاظ برقرارى یک سیستم کنترل داخلى جامع و مطلوب آشکار گردید و در نتیجه کنترل داخلى مفهوم وسیعترى یافته و جنبههاى دیگرى را نیز که در تعریف فوق دیده مىشود در برگرفت.

به طورى که از این تعریف بر مىآید کنترل داخلى تنها به امورى که عرفاً امور مالى و حسابدارى شناخته شدهاند محدود نگردیده و دامنهٔ بسیار وسیعى دارد. هرگونه مقررات، دستورات و کنترلهائى که بهنحوى از انحاء در حفاظت از دارائىها در مقابل سوءاستفاده، ضایعات و عدم کارآئى واحدها و یا در نگاهدارى مدارک مالى و ادارى و عملیاتى دقیق و قابلاطمینان و بالاخره در جهت نظارت کلى بر امور و بهبود هر یک از روشهاى دستگاه و افزایش کارآئى آن مؤثر باشد جزئى از کنترل داخلى دستگاه را تشکیل مىدهد

کسب اطلاع از کنترلهاى داخلى:
کسب اطلاع از کنترلهاى داخلى مؤسسه مورد رسیدگى از سه طریق پرسش، آزمایش و مشاهده امکانپذیر است. بسیارى از روشهاى کنترل داخلى مؤسسه مورد رسیدگى ضمن انجام عملیات حسابرسى به وسیلهٔ مشاهدهٔ عینى مورد توجه حسابرس قرار خواهند گرفت. مثلاً حسابرس ضمن بازرسى از انبار، چگونگى کنترلهاى مربوط به تحویل و ثبت اولیهٔ مواد صادره از انبار را از نزدیک مشاهده خواهد کرد و یا ضمن بررسى اسناد و اوراق حسابدارى مؤسسه خواهد دید که آیا کلیهٔ پرداختها با تصویب مقامات مجاز بهعمل مىآید یا نه. بسیارى از روشهاى دیگر کنترل داخلى ضمن آزمایشهائى که حسابرس براى رسیدگى به جنبههاى مختلف عملیات مؤسسه بهعمل مىآورد معلوم مىشوند. مثلاً ضمن آزمایش فاکتورهاى خرید، وجود و اجراء مرتب رویههاى مشخصى براى کنترل محاسبهٔ فاکتورها و یا کسر کلیهٔ تخفیفات متعلّقه و نظایر آن معلوم خواهد شد

معهذا باید در نظر داشت که در نخستین بارى که حسابرس براى رسیدگى به حسابهاى مؤسسهاى مأموریت مىیابد، قبل از تهیهٔ برنامهٔ حسابرسى خود هنوز دست بهکار رسیدگىهائى نشده است که در نتیجهٔ مشاهدات عینى و یا آزمایشهاى حسابرسى خود از چگونگى کنترلهاى داخلى مؤسسه اطلاع حاصل نماید. از سوى دیگر براى تهیه و تنظیم یک برنامهٔ حسابرسى خوب، اطلاع از چگونگى سیستم کنترل داخلى سازمان تحت حسابرسى از نکات بسیار مهم است. براى رفع این مشکل ممکن است اطلاعات لازم در مورد کنترلهاى داخلى مؤسسه را از طریق پرسش از مقامات و کارکنان مسؤول و وارد مؤسسه بهدست آورد. همینطور در کلیهٔ موارد دیگرى که اطلاع کامل از کلیهٔ جهات کنترل داخلى از طریق مشاهدات عینى یا آزمایشهاى حسابرسى مقدور نیست پاسخ به سؤالات مربوط از طریق پرسش از این مقامات بهدست مىآید. البته باید دانست در چنین موارد حسابرس صرفاً به گفتهٔ مقامات و کارکنان مربوط اتکاء نمىنماید، بلکه پاسخهاى داده شده را با توجه به جهات دیگر سیستم کنترل داخلى و تجربهٔ خود در موارد مشابه و بالاخره قضاوت شخصى خویش ارزیابى مىنماید.

کلیهٔ اطلاعاتى که حسابرس دربارهٔ چگونگى کنترلهاى داخلى کسب مىنماید لازم است بهصورت مرتبى یادداشت شود تا مراجعهٔ بعدى به آن به سادگى امکانپذیر باشد. این مراجعه در طىّ انجام عملیات حسابرسى به دفعات ممکن است ضرورت یابد و نباید تصور کرد حسابرس یا همان بررسىهاى اولیهٔ خود بهنحو رضایتبخشى از سیستم کنترل داخلى مؤسسه مطلع خواهد گردید. بسیارى از مشاهدات عینى با پاسخهاى دریافتى اولیه ممکن است با آنچه در عمل صورت مىگیرد مغایر درآید و در چنین موارد لازم است این پاسخها و برداشتها مورد بررسى مجدد قرار گرفته و در صورت لزوم اصلاح شوند. یادداشتهاى تهیه شده در مورد سیستم کنترل داخلى از این مزیّت اضافى برخوردار است که در صورت تغییر همکاران و دستیاران حسابرس، افراد جدید بدون آنکه وقت زیادى تلف کنند از سیستم کنترل داخلى مؤسسه مورد رسیدگى اطلاع خواهند یافت.در مؤسسات کوچک و گاه متوسط که سیستم کنترل داخلى محدودى دارند کلیهٔ اطلاعات مربوط به کنترلهاى داخلى اغلب در طى یادداشتهاى مختصرى قابل خلاصه شدن است، و به همینصورت کاملاً قابل استفاده مىباشد. لیکن در مؤسسات بزرگتر بهعلت سطح وسیع عملیات و تنوع کنترلهاى برقرار شده در آنها، تهیهٔ یادداشتهاى معمولى و خلاصه جوابگوى نیازهاى بعدى نبوده و ارزیابى صحیح کنترلهاى داخلى این نوع مؤسسات مستلزم بهکار بردن روشهاى ویژهاى از قبیل تکمیل کردن پرسشنامههاى کنترل داخلى و یا تهیهٔ نمودارهاى جریان کار مىباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


مقاله سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی سالانه
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل2.434 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1/9/1384 مجلس شورای اسلامی و مفاد مواد 57 و 60 قانون مذکور، گزارش حاضر آخرین گزارش مالی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است و تأکید می‌نماید مأموریت و مسئولیت هیئت مدیره با لازم‌الاجراشدن قانون فوق‌الذکر خاتمه یافته است.

1- تصویر کلی عملکرد

در سال 1384، نماگرهای مختلف فعالیت بورس اوراق بهادار در ادامة روند حرکتی نیمه دوم سال 1383، همچنان تحت تأثیر رویدادهای مختلف داخلی و خارجی و افزایش بی‌رویة شاخص‌ها در سال‌های قبل از روندی کاهشی برخوردار بودند و این روند، به جز دورة کوتاهی در آذرماه تا پایان سال قابل ملاحظه بود.

آمار فعالیت بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد اگرچه در نخستین روز‌های معاملاتی در سال 1384 معیارهای عملکرد بورس با افزایش روبرو شدند، با این حال علیرغم رشد قابل‌ملاحظة اقتصادی 8/6 درصدی در سه ماه اول سال 1384 که ناشی از رشد خیره‌کنندة ارزش افزوده بخش‌های صنعت، ساختمان و کشاورزی بود، تأثیر عوامل فوق‌الذکر مانع از ادامة روند مثبت شاخص‌های بورس اوراق بهادار در فصل اول فعالیت بورس در سال 1384 شد و شاخص قیمت و بازده، شاخص قیمت کل و ارزش بازار در این فصل به‌ترتیب 9/0، 2/2 و 4/1 درصد کاهش یافت.

ناپایداری بازار و کاهش شاخص قیمت، بعد از انجام انتخابات ریاست جمهوری در سوم تیرماه 1384، براساس تجربة سال‌های انتخاباتی 1372، 1376 و 1380 حاکی از اثر منفی انتخابات بر نماگرهای بورس، کاملاً قابل‌پیش‌بینی بود. از پایان خرداد تا شهریور ماه، شاخص قیمت سهام از رقم 9/423ر12 واحد به 5/411ر10 واحد برسد که بیانگر کاهش3/19 درصدی شاخص است. همچنین شاخص قیمت و بازده‌نقدی به‌عنوان نماگر بازدة كل سرمایه‌گذاری بر روی اوراق بهادار با كاهش3/11 درصدی از 527ر32 واحد به 7/863ر28 واحد تغییر یافت. ارزش بازار نیز در این دوره 13 درصد کاهش یافت. این روند کاهشی تا پایان آبان ماه ادامه داشت به‌طوری که شاخص قیمت کل در پایان این ماه به 7/9788 و شاخص قیمت و بازدة نقدی به 7/159ر27 واحد رسید.

به‌‌ هرحال از آذرماه سال 1384، سیاست‌ها و تلاش دولت و سازمان بورس[1] باعث کند شدن سرعت روند کاهشی معیارهای فعالیت بورس شد، به‌گونه‌ای که تصویب قانون بازار اوراق بهادار، تغییر سیاست‌های داخلی سازمان بورس و پیش‌بینی آزادسازی قیمت سیمان به‌دلیل ورود این محصول به بورس فلزات، باعث رشد 6/6 درصدی شاخص قیمت در آذر ماه 1384 نسبت به ماه پیش از آن شد.

در مجموع در سال 1384 بازدة كل سرمایه‌گذاری برروی سهام با رقمی معادل 7/12- درصد، نسبت به سال 1383 كاهش چشمگیری داشته است.همچنین در این سال، اوراق بهادار دادوستد شده[2] از نظر ارزش و تعداد، به ترتیب 5/43 و 3/3 درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش و افزایش یافته است. به همین ترتیب نسبت فعالیت بورس به معنای ارزش اوراق بهادار دادوستد شده به ارزش بازار با 3/33 درصد کاهش از 27 درصد در سال 1383 به 18 درصد در سال 1384 رسیده است. در همین سال با افزوده شدن 6 شرکت جدید به فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران، شمار شرکت‌های پذیرفته شده به 432 شرکت، افزایش یافت.

روند واگذاری سهام متعلق به دولت از طریق بورس اوراق بهادار تهران، در سال 1384 نیز ادامه یافت، اما به‌دلیل عدم تقاضای كافی برای سهام عرضه شده، به‌سبب مشكلاتی كه پیش از این بیان شد، روند نزولی داشت. در همین راستا، در این سال تعداد 6/157 میلیون سهم به ارزش 2/652 میلیارد ریال سهام دولتی از طریق بورس عرضه گردیده که در مقایسه با سال پیش از آن، از نظر تعداد 9/76 درصد و از نظر ارزش 4/90 درصد كاهش داشته است.


[1] در این گزارش منظور از سازمان بورس، همان سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است.

[2] با توجه به آغاز دادوستد اوراق مشارکت شرکتی در بورس اوراق بهادار از مرداد ماه سال 1384، منظور از اوراق بهادار دادوستد شده، مجموع سهام، حق‌تقدم و اوراق مشارکت دادوستد شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


تحقیق شکنندگی مالی
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل14 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

شکنندگی مالی

بحران مالی

نظام نرخ ارز و بحران مالی

نرخ ارز ثابت، شکنندگی مالی و پوشش خطر

توسعه مالی، شکنندگی مالی و رشد

آزادسازی مالی ، شکنندگی مالی و توسعه اقتصادی

راهبردهای مدیریتی در شرایط تغییر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


دانلود مقاله سیستم های نوین انبارداری
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

توضیحات بیشتر در مورد دانلود مقاله سیستم های نوین انبارداری :

سیستم های نوین انبارداری

انبار به هر حمل و فضایی كه بتوان در آن انواع مواد اولیه قابل مصرف در ساخت، انواع محصولات و یا محصولات ساخته شده و قابل فروش و یا كالاین نیم ساخته و انواع قطعات و لوازم یدكی و تجهیزات و ماشین آلات، ملزومات، ابزارآلات و هرگونه كالای مستعمل و غیرقابل استفاده و اسقاطی را در آن بطور منظم و سیستماتیك برای مدت معین و یا نامعلوم نگهداری نمود، اطلاق می شود.
انبارداری :
عبارتست از دریافت جنس یا كالا از خارج (از قسمتهای مختلف شركت یا دیگران) و نگهداری آنها طبق نظم و اصولی كه مُتضمن سهولت در تحویل دادن (صدور) و تحویل گرفتن (ورود) با صرف حداقل وقت و نیروی مورد نیاز باشد و رساندن اجناس و كالای مورد لزوم قسمت ها یا خریداران به آنها در حداقل و حداسرع وقت ممكن.
رفتار انبار و وظایف آن :
انبار بنا به نیاز همة قسمت ها، عموماً با تمام قسمت ها و كاركنان آن مدام در تماس و رابطه است. این رابطه و تماس چه در مورد تحویل دادن و گرفتن اجناس یا كالا و چه در مورد نگهداری حساب ها و مبادله اسناد و مدارك آنها، باید بر ضوابط معتدل و مجاز و رسمی و اداری مبتنی باشد نه مناسبات شخصی و دوستانه. یعنی آنچه در آن حكمنفرما خواهد بود اصول و سیستم اداری است نه رفتارهای دوستانه یا خصمانه كه سبب كندی كار و ایجاد اشتباه و اختلاط می شود. در هر حال سیستم اداری بر مبنای دو نوع دستورالعمل كلی باید طی یادداشت كتبی به قسمت های ذی نفع ابلاغ و از آنها اجرای آن و مسئولیت در مقابل آن خواسته شود. مثل اجرای كاری با امضای یكی از سرپرستان یا خرید یا امضای شخص معین كه طی دستورالعمل كلی به انبار، تحویل گیری و غیره ابلاغ خواهد شد.
در دستورالعمل روزمره كه همان تصویب و امضاء كردن فرم ها می باشد باید ورود و صدور و نگهداری كالا یا اجناس از انبار طبق فرمهایی باشد كه برای این كار تهیه و چاپ شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته است.


فهرست

تعریف انبار و انبارداری

انبارداری

رفتار انبار و وظایف آن

وضع انبارها و از لحاظ حفاظتی

نكات ایمنی دربارة انبار و انبارداری

طبقه بندی انبارها و نام گذاری آن

سازمان انبارها

مدیریت کارخانه

مدیر امور مالی

انبار محصولات

مدیر انبارها

وظایف مدیر انبارها

خصوصیات انبارداران

وظایف انبارداران

مسئولین ثبت كارتهای انبار (كاردكس نویسان)

وظایف كاردكس نویسان

انواع موجودی کالا

اصول و شرایط طبقه بندی موجودی كالا

سیستم های مختلف طبقه بندی موجودی كالا

برگ درخواست كالا از انبار

منبع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


پاورپوینت آماده آلیاژهای منیزیم
دسته بندیمکانیک
فرمت فایلppt
حجم فایل2.209 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در فایل قرار داده شده، به توضح اجمالی آلیاژهای منیزیم پرداخته شده است این فایل مربوط به پروژه کلاسی درس متالورژی در تولید میباشد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


پایان نامه بررسی امکان بکارگیری سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت (ABC) در صنایع آلومینیوم
دسته بندیآزمون ارشد
فرمت فایلdocx
حجم فایل190 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست مطالب

چکیده ۱

فصل اول: کلیات ۲

۱-۱ مقدمه ۳

۲-۱ بیان مساله ۸

۳-۱ انگیزه‌های انتخاب موضوع تحقیق ۹

۴-۱ اهداف تحقیق ۱۰

۵-۱ اهمیت موضوع تحقیق ۱۰

۶-۱ سوالات اصلی تحقیق ۱۱

۷-۱ فرضیه‌های تحقیق ۱۱

۸-۱ نوآوری تحقیق ۱۱

۹-۱ تعاریف عملیاتی ۱۲

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۴

قسمت اول: مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و انواع سیستم‌های حسابداری ۱۵

۱-۲ حسابداری بهای تمام شده ۱۵

۲-۲ اهمیت بهای تمام شده و اقلام تشکیل دهنده آن ۱۵

۳-۲ نقش اطلاعات حسابداری در تصمیم‌گیری ۱۶

۴-۲ بخششهای سیستم حسابداری بهای تمام شده ۱۷

۵-۲ عوامل موثر بر سیستم حسابداری بهای تمام شده ۱۸

۶-۲ ماهیت حسابداری بهای تمام شده ۲۰

۷-۲ عناصر تشکیل دهنده بهای تمام شده ۲۲

۸-۲ سیستمهای هزینه‌یابی ۲۳

۹-۲ سیستمهای هزینه‌یابی سنتی ۲۳

۱۰-۲ سیستمهای هزینه‌یابی سفارش کار ۲۷

۱۱-۲ سیستمهای هزینه‌یابی مرحله‌ای ۲۸

۱۲-۲ هزینه‌یابی محصولات مشترک و فرعی ۳۳

۱۳-۲ هزینه‌یابی بر مبنای هدف ۴۹

قسمت دوم: هزینه یابی برمبنای فعالیت ABC و انواع سیستم‌های هزینه یابی برمبنای فعالیت۵۵

۱۴-۲ مقدمه ۵۵

۱۵-۲ نقش و اهمیت هزینه سربار در تولید ۵۷

۱۶-۲ حسابداری مدیریت ۵۷

۱۷-۲ رویکردهای حسابداری مدیریت ۵۸

۱۸-۲ هدفهای حسابداری مدیریت ۵۸

۱۹-۲ تفاوتهای اساسی بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی ۶۰

۲۰-۲ روابط بین حسابداری مالی، سیستم حسابداری بهای تمام شده و حسابداری مدیریت ۶۱

۲۱-۲ طبقه‌بندی هزینه‌ها ۶۲

۲۲-۲ هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) ۶۳

۲۳-۲ کاربرد استفاده از سیستم ABC ۷۸

۲۴-۲ مناسب‌ترین زمان کاربرد سیستم ABC ۸۱

۲۵-۲ سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در مقایسه با سیستم سنتی ۸۲

۲۶-۲ مدیریت بر مبنای فعالیت ۸۳

۲۷-۲ نسل‌های هزینه‌یابی برمبنای فعالیت ۸۹

۲۸-۲ هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت بر مبنای زمان ۹۴

۲۹-۲ قیمت‌گذاری برمبنای فعالیت

۳۰-۲ بودجه‌بندی بر مبنای فعالیت

قسمت سوم: ویژگی‌های صنایع آلومینیوم و کاربرد هزینه‌یابی برمبنای فعالیت ۹۷

۲۹-۲ مشخصات قلمرو تحقیق ۹۷

۳۰-۲ شمای ارتباطی سیستم بهای تمام شده با سایر سیستمهای اطلاعاتی ۱۰۳

۳۱-۲ فرآیند تولید در شرکت ۱۰۴

۳۲-۲ مراحل تولید ۱۰۵

۳۳-۲ پروسه تولید ۱۰۶

۳۴-۲ روش محاسبه بهای تمام شده ۱۰۹

۳۵-۲ بهای تمام شده محصولات در سال ۱۳۸۳ ۱۱۵

۳۶-۲ طراحی و پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت ۱۱۷

۳۷-۲ مقایسه پیاده‌سازی و نصب ۱۱۸

۳۸-۲ تعیین فعالیتها  

نويسنده : داداش


پایان نامه بررسی امکان تشخیص (شناخت) استفاده از تامین مالی خارج از ترازنامه در شرکت های پذیرفته شده در بورس توسط حسابرسان مستقل
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

تعداد صفحات : 252
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه:
1-2 بیان مساله و علل انتخاب موضوع
1-3 اهداف پژوهش:
1-4 اهمیت پژوهش:
1-5 نوع طرح پژوهش:
1-6 متغیرهای پژوهش:
1-7 فرضیه های پژوهش:
1-8 قلمرو پژوهش:
1-1-8 قلمرو موضوعی
2-1-8 قلمرو مکانی
3-1-8 قلمرو زمانی
1-9 محدودیتهای پژوهش
1- 10 روش پژوهش
1-11 روش جمع آوری اطلاعات
1-12 ابزار اندازه گیری اطلاعات
1-13 واژگان کلیدی و اصطلاحات
1-14 ساختار پژوهش
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1-تاریخچه،مبانی نظری، چارچوب گزارشات مالی، انرون
2-1 مقدمه:
2-2 گفتار اول: تاریخچه
2-2-1 مقاله فنی انتشار یافته توسط انجمن حسابداران قسم خورده انگلستان و ولز
2-2-2 متن پیشنهادی شماره 42 (ED42)
2-2-3 متن پیشنهادی شماره 49 (ED 49)
2-2-4 شرایط پیشنهاد شده توسط متن پیشنهادی گزارشگری معاملات (FRED4)
2-2-5 بیانیه تحقیق مالی شماره 5 (1994) گزارشگری محتوای معاملات
2-3 گفتار دوم: مبانی نظری
2-3-1 تجزیه و تحلیل مزایا و مخاطرات
2-3-2 شناخت
2-3-3 عدم شناخت
2-3-4 تهاتر
2-3-6 نحوه ارائه اقلام مرتبط با هم
2-3-6 معاملات مرتبط
2-4 گفتار سوم : چارچوب گزارشات مالی
2-4-1 ترازنامه
2-4-2 صورتهای مالی اساسی دیگر
2-4-3 یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی و گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام
2-5 گفتار چهارم: فروپاشی انرون مقدمه ای برای تحول در وضع قوانین و استانداردهای
مرتبط با معاملات خارج از تراز نامه
2-5-1 آنچه برای انرون اتفاق افتاد؟
2-5-2 تاریخچه انرون
2-5-3 گزارش Powers و Batson در مورد انرون
2- شرکتهای با اهداف خاص، قانون سار بینز اکسلی
2-1 گفتار پنجم: شرکتها با اهداف خاص
2-2-1 مقدمه
2-2-2 تعریف شرکتها با اهداف خاص
2-2-3 ارتباط با تامین مالی خارج از تراز نامه
2-2 گفتار ششم: قانون سار بینز اکسلی
2-2-1 مقدمه
2-2-2 ارتباط قانون ساربینز اکسلی با موضوع خارج از تراز نامه
2-2-3 اقلامی كه افشاء آنها در ارتباط با ترتیبات خارج از ترازنامه لازم است
2-2-4 افشاء اقلام تعهدات قراردادی
3- شیوه های مورد استفاده در تامین مالی خارج از تراز نامه
1-2 گفتار هفتم : شرکتهای فرعی و شبه شرکتهای فرعی
2-2-1 تعریف شرکتهای فرعی وشبه فرعی
2-2-2 معافیت شبه شرکتهای فرعی از تلفیق
2-2-3 ارتباط شرکتهای فرعی و شبه فرعی با تامین مالی خارج از تراز نامه
2-2 گفتار هشتم: سرمایه گذاری در ارزش ویژه سایر شرکتها
3-2-1 سرمایه گذاری هایی که نه موجب افزایش نفوذ قابل ملاحظه می شودونه موجب افزایش کنترل
2-2-2 سرمایه گذاری هایی که موجب افزایش نفوذ قابل ملاحظه می شود اما موجب افزایش کنترل
نمی شود
2-2-3 سرمایه گذاری هایی که موجب کنترل می شود
2-2-4 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری سرمایه گذاریها
2-2-5 تلفیق
2-3 گفتار نهم: اجاره های بلند مدت
1-2-3 ارزیابی معامله
2-2-3 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی
3-2-3 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای اجاره های بلند مدت
2-4 گفتار دهم: فروش و اجاره آن از خریدار
1-2-4 ارزیابی معامله
2-2-4 اجاره های سرمایه ای
3-2-4 اجاره های عملیاتی
4-2-4 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای فروش و اجاره آن از خریدار
5-2-4 استاندارد بین المللی حسابداری برای اجاره ها
2-5 گفتار یازدهم: فروش و توافقات باز خرید
1-2-5 ارزیابی معامله
2-2-5 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی
3-2-5 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای فروش و توافقات بازخرید
4-2-5 شیوه حسابداری
2-6 گفتار دوازدهم : کالاهای امانی
1-2-6 ارزیابی معامله
2-2-6 ماهیت شیوه ها و الزامات گزارشگری مالی
3-2-6 حقوق هر طرف معامله برای بازگرداندن کالا
4-2-6 تعیین قیمت برای انتقال نهایی مالكیت به مشتری
5-2-6 آیا مشتری لازم است به سازنده کالا مبلغی به عنوان ودیعه بدهد؟
6-2-6 آیا مشتری حق استفاده از کالا را دارد؟
7-2-6 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای کالاهای امانی
2-7 گفتار سیزدهم: نقل و انتقالات داراییهای مالی با مشارکت های مداوم
1-2-7 ارزیابی معاملات
2-2-7 موارد افشاء طبق SFAS شماره 140
3-2-7 موضوع خارج از ترازنامه در حسابداری برای نقل و انتقالات دارائیهای مالی
2-8 گفتار چهاردهم: تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی
1-2-8- روشهای تجزیه و تحلیل
2-2-8- طبقه بندی نسبتها
3-2-8- فرض تداوم فعالیت
2-9- گفتار پانزدهم : پیشینه پژوهش
1-2-10: نتیجه گیری
فصل سوم: روش شناسی پژوهش (متدولوژی)
1-3 مقدمه
2-3 اهداف پژوهش
3-3 روش جمع آوری داده ها
4-3 قلمرو پژوهش
5-3 جامعه آماری
6-3 نحوه گردآوری اطلاعات
7-3 نمونه گیری
8-3 فرضیه های پژوهش
9-3 متغیرهای پژوهش
10-3 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش
11-3 اندازه گیری متغیرهای پژوهش
12-3 روش آماری آزمون فرضیه ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش
1-4 مقدمه
2-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 80
3-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 81
4-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 82
5-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 83
6-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 84
7-4 نتایج تحلیل داده ها- سال 85
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه
2-5 خلاصه ای از كل پژوهش
3-5 خلاصه یافته های پژوهش
4-5 نتیجه گیری
5-5 پیشنهادات
1-5-5 پیشنهادات مربوط به یافته های پژوهش
2-5-5 پیشنهادات برای پژوهش های آتی
6-5 محدودیت های پژوهش
7-5 فهرست منابع
فصل ششم :پیوستها

مقدمه
با توجه به شتاب فرآیند علم و تكنولوژی در جهان صنعتی امروز، هر رشته ای از علوم به گرایشهای تخصصی بیشتری تقسیم شده است. این تقسیم بندی به خودی خود و بنا به نیاز و ضرورت و پیچیدگیهای روز افزون صنعت بوجود می آید. دنیای اقتصاد و روابط بین متغیرهای اقتصادی و مالی هم از این تحولات مستنثنی نبوده است ومسائل این رشته نیز روز به روز پیچیده تر و مشكل تر از قبل می شود، بخصوص پول و بازارهای سرمایه كه نقش مهم و تعیین كننده ای در اقتصاد دارند. تامین مالی برای اجرای پروژه های سودآور در رشد شركت نقش بسیار مهمی ایفا می كند. توانایی شركت در تامین منابع مالی بالقوه برای تهیه سرمایه به منظور سرمایه گذاریها و تهیه برنامه های مالی مناسب از عوامل اصلی رشد و پیشرفت شركتها به حساب می آیند . یكی از بزرگترین چالش های شركتها برای ادامه فعالیتشان كمبود منابع مالی برای تامین نیازهای سرمایه ای است كه شركتها را به انتخاب و تعیین روشهای تامین مالی كوتاه مدت یا بلند مدت به طرق مختلف ترغیب و تشویق می كند . تصمیم گیریهای مربوط به تامین مالی توسط شركتها عمدتاً در ارتباط با ساختار سرمایه وهمچنین تعیین و انتخاب بهترین شیوه تامین مالی و تركیب آن می باشد در نتــــیجه یك شركت می تواند از طریق تغییر در مواردی مانند سود هر سهم، خط مشی تقسیم سود، زمانبندی مدت و ریسك سودآوری و انتخاب شیوه تامین مالی بر ثروت سهامداران اثر بگذارد. منابع مالی هر واحد اقتصادی از منابع داخلی و خارجی تشكیل شده است، منابع داخلی شامل جریانهای نقدی حاصل ازعملیات، وجوه حاصل از فروش داراییها ومنابع خارجی شامل استقراض از بازارهای مالی و انتشار اوراق بهادار می باشد.
با بوجود آمدن نوآوریهای مالی عمده ای كه در دهه 1980 شكل گرفت شركتها به روشهای نوینی از تامین مالی روی آوردند كه نیازهای مالی خود را نه از طریق روشهای متداول و رایج بلكه از طریق روشهای تازه ودر مواری ابتكاری برآورده كردند كه این مسئله منجر به پیدایش بحث های نوین در چگونگی ثبت وارائه این نوع از تامین مالی توسط شركتها در گزارشهای مالی و در نشریات تخصصی حرفه حسابداری شد . در این پژوهش تلاش می شود ماهیت و روشهای تامین مالی خارج از ترازنامه و همچنین به اختصار دلائل استفاده توسط شركتها و در نهایت بررسی امكان تشخیص استفاده از این نوع تامین مالی در شركتها توسط حسابرسان مستقل مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
1-2 بیان مساله و علل انتخاب موضوع
موضوع روشهای تامین مالی برای شركتها همواره از جمله موضوعات بحث بر انگیز بوده‌ است. مساله مورد بحث در این پژوهش شناخت یكی از روشهای تامین مالی تحت عنوان"تامین مالی خارج از ترازنامه" (OBSF) و بررسی چگونگی تشخیص آن توسط حسابرسان مستقل می باشد.
توضیح اصطلاح تامین مالی خارج از ترازنامه قدری مشكل است، این مشكل ابتدا در هنگام نگارش درباره این موضوع بوجود می آید. بطور طبیعی فرض و قاعده براین است اقلامی كه قطعیت دارند به ترازنامه تعلق دارند و اقلامی كه قطعی نیستند از این قاعده مستثنی می شوند. اثر عملی معاملات خارج از ترازنامه این است كه این گونه معاملات بصورت نمایش كامل از فعالیت اصلی در حسابها نشان داده نمی شوند كه این امر ناشی از یكی از دو دلیل زیر است:
• یا امكان دارد اقلام بوجود آمده از معامله به طور خالص در حسابها آورده شوند مانند خارج کردن وامهای دریافتی در برابر دارائی‌هایی که برای تامین مالی تضمین گذاشته شده‌اند.
• یا ممكن است اقلام حاصل از معاملات بصورت كامل از حسابها خارج شوند به این صورت كه این اقلام را بر اساس مبنایی به عنوان تعهدات آتی ارائه می كند ونه بصورت دارایی‌ها و بدهیهای فعلی مانند( تعهدات اجاره های عملیاتی، تعهدات پرداخت یا دریافت نشده قراردادها یا قراردادهای كالاهای امانی و بدهیهای احتمالی غیر عملیاتی).
نتیجه هر دو حالت این است كه ترازنامه به كمتر ارائه كردن (كم نمائی) داراییها و بدهیها ازآنچه كه واقعاً هستند اشاره می كند. و نسبتهای مالی بهتری ارائه می شود، مانند نسبتهای اهرمی و بازده سرمایه بكار گرفته شده.
علاوه بر این معمولا گروه دیگری از حسابها(حسابهای سود و زیانی) بدلائل زیر تحت تاثیر قرار می‌گیرد:
•اول اینكه داراییها ازترازنامه به قصد فروش‌به همراه یك اثر سود متحمل خارج می شوند.
• دوم اینكه فعالیت خارج از ترازنامه زمانبندی یا افشای اقلام درآمدی وابسته را متاثر می كند، خصوصاً حضور یا عدم حضور اقلام در ترازنامه معمولاً یا بهای تامین مالی درگیر درمعامله را متاثر می‌كند یا درون سایر اقلام درآمدها و هزینه ها قرار می گیرد.
اصطلاح تامین مالی خارج از ترازنامه(OBSF)ظاهراً روی ترازنامه تمركز دارد اما با توجه به توضیحات بالا چنین معاملاتی روی سایر صورتهای مالی نیز تاثیر می گذارد. برای مثال، هنگامی كه دارایی فروخته می شود یكی از آثار این عملیات این است كه دارایی فروخته شده از ترازنامه حذف می‌گرددو اثر دیگر این است كه فروش در صورتحساب سود و زیان ثبت شده و سود و زیان حاصل از فروش اندازه گیری می شود. بنابراین، ارتباطی بین قاعده تشخیص و عدم تشخیص اقلام در ترازنامه و قاعده شناخت درآمد وجود دارد. معاملاتی از این دست در زمره معاملاتی قرار می گیرد كه شكلشان با محتوای اقتصادیشان در مغایرت است، واكنش حسابداری شناسایی كردن اقلامی است كه دارای محتوای حقیقی و واقعی است و معاملات را به شكل واضح نمایش می دهد.
معاملات خارج از ترازنامه معاملاتی هستند كه هدفشان این است كه به شركتها اجازه دهند كه از بازتاب جنبه های قطعی فعالیتها در حسابها خودداری كنند، بنابراین، این اصطلاح دارای مفهوم منفی است. عقیده براین است كه باید از عملكرد كسانی كه در چنین معاملاتی افراط می كنند جلوگیری به عمل آید. از این منظر می بایست استانداردهایی وضع شود كه اجازه ندهند حسابها توسط اثر معاملاتی كه انگیزه اصلی شان حسابسازی است گمراه كننده شوند.
با توجه به اینکه صورتهای مالی شرکتهایی که از روشهای متنوع تأمین مالی خارج از ترازنامه (OBSF) استفاده می کنند ممکن است برای استفاده کنندگان گمراه کننده باشد و نیز با توجه به اینکه شرکتهایی که از این نوع تأمین مالی استفاده می کنند معمولا و نه لزوماً دچار بحرانهای مالی و کمبود نقدینگی هستند که همین موضوع اثرات با اهمیتی در تداوم فعالیت شرکتها دارند، لزوم قضاوت حسابرسان مستقل از طریق چگونگی شناخت و تشخیص استفاده از این نوع تامین مالی و تعیین چگونگی استخراج اطلاعات مربوط و نحوه رسیدگی را ایجاب می کند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


nfc چیست
دسته بندیفناوری اطلاعات
فرمت فایلpptx
حجم فایل925 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

در این مقاله با مفهوم nfc ، چگونگی عملکرد و روش کار با آن را می آموزیم.همچنین درباره کاربرد nfc در سیستم های پرداخت الکترونیکی و کاربرد nfc در ایران توضیح داده شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


دانلود پروژه مالی کارخانه برق شهری
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل64 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

دانلود پروژه مالی کارخانه برق شهری

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

تاریخچه

فصل دوم

کارخانه برق

نخستین کارخانه برق شهری در ایران

برقراری انشعاب و نحوه وصول مطالبات

فصل سوم

صنعت برق تا پیش از تأسیس وزارت آب و برق

صنعت برق در برنامه اول عمرانی کشور

صنعت برق در برنامه دوم عمرانی

شرح مراحل ساخت

فصل چهارم

طبقه بندی شرکت

خصوصیات شرکت

فهرست حسابها

فهرست حسابهای تراز نامه

بانک Bank-101

صندوق cash-102

تنخواه گردان – ۱۰۳

حسابهای دریافتنی accounts receivable – 104

ذخیره مطالبات مشکوک الوصول – ۱۰۵

مواد اولیه Inventories

کالای در جریان ساخت Work in progress – 107

کالای ساخته شده Finished Goods – 108

پیش پرداخت بیمه shprt- term prepayments – 109

دارائی های ثابت

الف – دارایی ثابت مشهود (Tangible assets)

ب- دارایی ثابت نا مشهود (Intangible assets)

ماشین آلات و تجهیزات کارخانه plant and equipment – 110

فصل پنجم

حقوق و دستمزد

حقوق پایه

ساعات کار عادی

مرخصی استحقاقی

کسور حقوق

مالیات حقوق و دستمزد

حق بیمه‌های اجتماعی

فصل ششم

فعالیت مالی

ترازنامه کارخانه برق شهری

فعالیت یکماه دی ماه

تراز آزمایشی دی ماه

فعالیت یکماهه بهمن ماه

تراز آزمایشی بهمن ماه

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش


کارآفرینی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی
دسته بندیحسابداری
فرمت فایلdocx
حجم فایل29 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

چکیده ۲
مشتریان ۲
۱-۲ مدیریت: ۳
عوامل کلیدی موفقیت۱-۳ ۳
۲-۰ :خلاصه ای از شرکت: ۵
۲-۱مالکیت شرکت:company owener ship ۶
۲-۲ شروع فعالیت: start up summary ۶
سرمایه ثابت: ۶
۲-۳ جایگاه یا محل جغرافیایی شرکت وتسهیلات مربوط به شرکت company Leations and facilities ۷
۳-۰ خدمات،چه محصولات و خدماتی ارائه می دهد services ۷
۳-۱ مقایسه رقابتی competivtive comparison ۸
۳-۲چگونگی انجام فروش sales Literature ۹
۳-۳نحو –اجرا-انجام کار ful Filment ۱۰
۳-۴ تکنولوژی Technology ۱۰
۳-۵خدمات آینده Future services ۱۱
۴-۰خلاصه تجزیه وتحلیل شرکتmarket Analysis summary ۱۱
۴-۱بخش بندی بازار market segmentation ۱۱
۴-۲استراتژی بخش بازار هدف Tavget murket segment strategy ۱۲
۴-۲-۱نیازهای بازار market needs ۱۳
۴-۲-۲ روند های بازار market trends ۱۳
۴-۲-۳ رشد بازار market Gronth ۱۳
۵-۰ استراتژی مرحله عملیات اجرایی strategyanl implemention summary ۱۳
۵-۱ لبه رقابتی competive Edge ۱۴
استراتژی بازاریابی marketing stra tegy ۱۵
۵-۲-۱تعیین جایگاه محصول در صنعت Positioning statement ۱۵
۵-۲-۲ استراتژی قیمت گذاری pricing strategy ۱۵
۵-۲-۳استراتژی فروش یا تبلیغات prometion strategy ۱۶
۵-۲-۴ استراتژی توزیع Distribution strategy ۱۷
۲۲۸۰۰۰۰۰ ۱۷
۵-۲-۵برنامه های بازاریابی Marketing programs ۱۸
۵-۳ پیش بینی فروش sates forecast ۱۸
برنامه های عملیاتی فروش sates programs ۱۹
۵-۴ ائتلاف های استراتژیک strategic Aliances ۲۰
۶-۰ خلاصه مدیریت طرح manangment sumary ۲۰
۶-۱ ساختار سازمانی vganizational structure ۲۰
۶-۲سیستم مدیریتی management team ۲۰
۶-۳ کمبودهای سیستم مدیریتی management teumcaps ۲۰
۶-۴ برنامه نیروی انسانی personnel plan ۲۱
۷-۰ برنامه مالی(طرح مالی) ۲۲
۷-۱ فرضیات کلیدی پروژه : ۲۲
۷-۲ شاخص های مالی کلیدی پروژه : ۲۳
نمودار پیش بینی فروش ۲۳
نمودار هزینه عملیاتی: ۲۵
محاسبه NPV: NPV PVCIF –PVCOF ۲۷
پیش بینی سود: ۲۸

چکیده

طرحی که برای ارائه تهیه شده در رابطه با یک مغازه لوازم التحریر می‌باشد که مالکیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود ۳۸ متر دایر می‌باشد مکان این مغازه واقع در رجائی شهر کرج می باشدکه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با کسب درآمد برخوردار است

خدماتی که این مغازه ارائه می‌کند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیک فانتزی فروش انواع کتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،کمک درسی، کنکوری وهمچنین فروش انواع بازی فکری وسرگرمی ووسایل کمک آموزشی ساعات کاری این مغازه از ساعت ۳۰/۷ تا ۳۰/۱۳ و از ۱۶ تا ۲۲ می‌باشد.

مشتریان

مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در کل کارپردازان شرکت ها بانک ها موسسات علاقمندان کتاب و همچنین کودکان ودر کل هر فردی روزی کاروش به این صنف واین شغل می خورد.

در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یک رقیب قدیمی در نزدیکی مغازه حرکت کند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تکمیل کردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا کرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است که کار را به جایی برسانیم کد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وکوشش فراوان در تهیه وتکمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

۱-۲ مدیریت:

مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد که دراین امر یک نفر بصورت تمام وقت کمک می‌کند و برای افرایش انگیزه در او یک حقوق ثابت بعلاوه یک درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام که موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه کار من از سال ۷۶ مشغول به این کار هستم وتقریبا یک سابقه کاری خوب دارم در رابطه با شاخص های کلید ی مالی طرح باید ذکر چند عامل را یادآور شوم که یک به یک به آن می پردازیم

عوامل کلیدی موفقیت۱-۳

۱-جوری جنس:

چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود که مشتری بطور کامل لوازم خود را تهیه کند وبه چند مغازه مراجعه نکند این باعث می‌شود که مشتری بطور ثابت از یک جا خرید کند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است که اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه کنیم متوجه خواهیم شدکه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ک این البته بجز عناوین کتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یک برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شرکت های صاحب محصول کرد که ما با گرفتن نمایندگی از ۵ شرکت PeNTEl , STAEDTELR , FabercateL, papco ,casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود کرده ایم

۲-مذاکره با شرکتها –مدارس وکارخانجات بانک ها دفاتر مهندسی مطب های پزشکی ومجتمع های تجاری مبنی بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت کمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود کمتر که بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

۳-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراکت، هدایای تبلیغاتی واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

۴-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار که همیشه حق با مشتری است.

۵-قیمت مناسب

داشتن تابلو –قفسه های شیک ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وکلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

۰۰۰/۰۰۰/۱۲۵=۰۰۰/۰۰۰/۲۵+۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰=

اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را ۱۵ درصد فرض کنیم به رقم ۰۰۰/۷۵۰/۱۸ تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه ۰۰۰/۲۵۰ تومان در روز وسود ۲۵ درصد را در نظر بگیریم به عدد ۰۰۰/۸۰۰/۲۲ می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه ۰۰۰/۸۰۰/۲ در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانکی کشور می رسیم با این تفاوت که در بانک هر ساله از ارزش پول کاسته می‌شود ولی نرخ مغازه که همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

۲-۰ :خلاصه ای از شرکت:

در قستمهای قبل اشاره شد که این مغازه از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده است. در زمینه لوازم التحریر ،‌کتاب، بازی فکری و سرگرمی ونوار فعالیت می‌کند و اصلی ترین تجربه شرکت تهیه ملزومات سرپرستی بانک کشاورزی کرج، کارخانه اتمسفر واقع در اتوبان کرج تهران، چاپ سر رسید اختصاصی تیراژ ۲۰۰۰ عدد کانون مهندسین کرج وهمکاری با هنرستانهای گرافیک مهد کودک ها وغیره

۲-۱مالکیت شرکت:company owener ship

مالکیت مغازه بصورت نصف به نصف دراختیار من ودایی ام می‌باشد که مسئولیت مغازه خرید جنس دادن چک، تهیه جنس، واداره مغازه با من می‌باشد که به این ترتیب در سود دو به یک هستیم

۲-۲ شروع فعالیت: start up summary

در تابستان سال ۷۶ با خرید مغازه که مقداری از آن بصورت اقساط بود و سرمایه اندک شروع به کار کردیم و با توجه به اینکه در بیست متری ما یک رقیب با سابه ۱۷ ساله وجود داشته روند حرکتی کندی داشتیم تا اینکه در سال ۸۰ با توجه به شناخت توسط مشتری ها وتکمیل جنس، قیمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترک محل کاملا شناخته شده در حال کار وافزایش سرمایه هستیم. هزینه کلی طرح برای راه اندازی مغازه در قسمت ۱-۳ توضیح دادیم که در مقایسه با سال ۷۶ که ما مغازه را افتتاح کردیم هزینه بسیار بیشتری را می طلبد که کاملا توضیح داده شد حال دوباره با توجه به قیمتهای حال به بررسی هزینه افتتاح یک مغازه می پردازیم

سرمایه ثابت:

مغازه در متراژ حدودا ۴۰متر که هر متر ۰۰۰/۰۰۰/۵ میلیون جمعا ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ تجهیزات مثل قفسه ، ویترین، تابلو، دکور، برقکاری و غیره ۰۰۰/۰۰۰/۵ میلیون وسایل اداری و هزینه های خدماتی وپیش نشده ۰۰۰/۰۰۰/۳ میلیون سرمایه در گردش

اجناس مغازه برای شروع بطوریکه تقریبا جنس تکمیل باشد ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ که نیمی از آن را می‌توان بصورت چکی تهیه کرد

۲-۳ جایگاه یا محل جغرافیایی شرکت وتسهیلات مربوط به شرکت company Leations and facilities

جایگاه ومحل مناسب برای این شغل باید جایی در نظر گرفته شود که اول دارای عبور ومرور و آمد وشد مشتری باشد ۲-تجاری ۳-نزدیک به مراکز دانشگاهی ،مدارس، مهدکودک ها اداره جات وغیره باشد وکلا جایی باشد که از سرمایه گذاری در آن محل بتوانیم برداشت کنیم خود موقعیت مغازه نیز باید طوری باشد که از متراژ کافی برخوردار باشد دید مناسب داشته باشد در جلوی آن محل پارک ماشین وجود داشته باشد حتی الامکان در نزدیکی آن مغازه لوازم التحریر وجود نداشته باشد

۳-۰ خدمات،چه محصولات و خدماتی ارائه می دهد services

در رابطه با خدماتی که این شغل ارائه می دهد باید عرض شود که به قدری این صنف گسترده است و به اصطلاح جای کار دارد که نمی توان همه آنچه که می خواهیم را به صورت یکجا جمع آوری کرد ولی اگر بطورخلاصه بخواهیم شرحی از کارمایی که میتوان در آنجا داد و خدماتی که ارائه کرد را توضیح دهیم به شرح زیر میباشد .

۱-فروش لوازم التحریر

۲-لوازم اداری

۳-لوازم مهندسی

۴-لوازم نقاشی

۵-لوازم طراحی،گرافیک ،معماری

۶-لوازم فانتزی وکادویی

۷-لوازم سرگرمی. بازی فکری، کمک آموزشی

۸-فروش انواع نمودار خام وپرشده

۹-کتابهای کمک آموزشی کنکوری، رمان، شعر،روان شناسی،تاریخی، کتابهای بچه ها، کتب انگلیسی وغیره

۱۰-انجام خدمات دانشجویی کپی، سیمی کردن جزوات و… پس می بینیم با طیف گسترده اجناس مواجهه هستیم که در بخش های دیگر نیز مانند اسباب بازی، اجناس دکوری، لوازم گلسازی وغیره نیز فعالیت کرد.

۳-۱ مقایسه رقابتی competivtive comparison

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود



نويسنده : داداش